Hoe evalueer je je online zichtbaarheid?

Als je besluit op de moderne manier business te doen, is online zichtbaarheid super belangrijk. De website van je bedrijf is het ‘kloppend hart’ van je online zichtbaarheid en je social media kanalen en marketing strategie versterken het.

Een paar dingen die kunnen aangeven dat je online zichtbaarheid een boost nodig hebben:
  • Je googled je bedrijfsnaam en je bent niet bovenaan in de resultaten te vinden
  • Je website wordt niet vaak of niet bezocht
  • Je website wordt bezocht maar dat resulteert niet in verkoop
Deze indicators kunnen betekenen dat het tijd is om wat meer in je online zichtbaarheid te verdiepen door het te evalueren.

ONLINE ZICHTBAARHEID EVALUEREN

Omdat je website één van de belangrijkste elementen is van je online en digitale aanwezigheid is het de ideale plek om te starten. Vraag aan iemand die nog nooit je website heeft gezien om je website te bekijken alsof hij of zij toevallig op de site terecht komt. Dit doe je om te zorgen dat je achter kleine dingen kunt komen zoals waar een bezoeker zich aan zou kunnen ergeren en of je website hun vragen beantwoord.

Een aantal voorkomende valkuilen zijn:
  • Niet in één oogopslag kunnen vertellen wat je bedrijf doet na het zien van je website
  • Een langzame website die lang moet laden
  • Een verouderde website of lay-out
  • Muziek of video’s die automatisch worden afgespeeld
  • Een website die niet mobiel-ready is (ziet je website er ook goed uit als je het op een smartphone zou opzoeken?)
  • Slechte navigatie op de site (niet logische volgordes)
Je website moet ook aan aantal vragen van de gemiddelde consument kunnen beantwoorden als hij/zij naar diensten of producten zoekt. De consument moet makkelijk kunnen zien;

  1. wat ze kunnen verwachten. Geef informatie over hoe jouw dienst het leven makkelijker of beter maakt van je klanten.
  2. of jouw product past bij hun levensstijl en behoeften. Je website moet je doelgroep tegemoetkomen. Zorg dat ze weten dat ze op de juiste plek zijn beland door de uitstraling van je website.
  3. welke actie je wilt dat ze doen. ‘Call to action’ is belangrijk op specifieke plekken op je website. Je vertelt mensen op zo’n manier wat jij wilt dat ze doen tijdens het browsen op je site.
  4. hoe ze een relatie met jouw salon kunt opbouwen. Maak het makkelijk voor de consument om je blog te volgen, deel te nemen aan je mailinglijst en ‘liken’ en volgen van je social media accounts. Je hoeft natuurlijk niet alle kanalen te gebruiken! Maak een keuze welke kanalen voor jouw salon belangrijk kunnen zijn.
  5. hoe ze jouw informatie kunnen delen. Share knoppen werken! En ze maken het makkelijker om een tweet of fb-post of e-mail te verspreiden. Deel dus content die je doelgroep interessant vind. Is het interessant genoeg dan blijven mensen het delen!
  6. hoe ze je kunnen bereiken. Een contact pagina met je telefoonnummer en e-mail adres zodat mensen direct contact kunnen opnemen spreekt voor zichzelf. Een site vol met relevante informatie dient ook om algemene vragen van de consument te beantwoorden!


Je salon moet ook makkelijk te vinden zijn. Meerdere social media accounts zijn nu de norm, net als een Google bedrijfspagina en community websites net als www.Haar.Expert. De consument gebruikt deze platforms actief om producten of diensten te zoeken.

Heb je wel een website maar geen verkoop? Dat zou kunnen betekenen dat je de verkeerde doelgroep bereikt OF niet goed genoeg gevonden wordt op de zoekmachines zoals Google. Het kan een teken zijn om je website aan te passen. Wil je dat doen, maar je weet niet hoe? Stuur ons een mailtje op info@haar.expert

Een goede tip is om ons platform te gaan gebruiken. Hier is een voorbeeld van wat we voor je kunnen betekenen: als je je profiel pagina updatet en een ‘special’ (mooier woord voor aanbieding) aanmaakt, krijgen al onze members die specifiek hebben aangegeven welk haartype of behandeling ze in zijn geinteresseerd een e-mailtje waar in staat dat ze bij jou terecht kunnen!

Schrijf je een blog over een tip of truc voor een bepaald type haar, krijgen diezelfde members (landelijk) jouw Expert tip in hun inbox! Dit zorgt voor binding, de community feel en wie weet, weer een nieuwe klant die in JOUW salon is geinteresseerd en wellicht langs komt voor een behandeling. Onze member community groeit elke dag dus maak er gebruik van! Wij zijn het het enige platform die inzicht geeft in wensen en behoeften van potentiele klanten bij u in de buurt! Met ons systeem kan je deze mensen makkelijk bereiken!

Heb je nog vragen? Stuur ons een mailtje!

Go and be awesome!

Groetjes,
Team Haar.Expert