Wij zien veel websites. Veel goede websites, en veel websites die nog verbeterd kunnen worden en niet mobiel-ready zijn. Wist je dat 4 op de 5 Nederlanders een smartphone gebruikt?

Ok, nog een feitje… Er zijn 25.215 kapsalons in Nederland dus hoe bereik jij je volgende klant?

Traditionele demografische profielen zoals leeftijd, inkomen en geslacht zijn al lang niet meer voldoende om promotie op de consument te richten. De consument heeft nu individuele en specifieke wensen en behoeften die hem tot aankoop stuurt. In 2017 verwacht de consument twee dingen; gemak en opties. Hij zoekt online via een mobiele telefoon foto’s van een nieuwe kapsel, nieuwe producten maar ook een nieuwe kapper! Actief zoekt hij ook naar verschillende mogelijkheden zoals; is er een salon in de buurt? Is ‘dezelfde’ behandeling bij een andere kapper wellicht goedkoper? Zijn er aanbiedingen?

Het is handig om te weten hoe je nieuwe potentiele klanten een beetje zou kunnen sturen. Het antwoord is eenvoudig: de mobiele telefoon.

Mobiel is the future! (Maar dat wisten we al…. toch?)

Het mobieltje wordt met de dag belangrijker. De consument kan eigenlijk alles via de ‘mobiele computer’ regelen. Ze zijn op zoek naar iets wat ze willen en omdat ‘google’ het makkelijk voor ze maakt vinden ze ook precies wat ze nodig hebben. Het is dus van belang dat salons realiseren dat hier veel van geprofiteerd kan worden!

Tips vanuit Haar.Expert:
  1. Mocht jouw salon een website hebben, zorg dat hij up-to-date is!
    Wat is dan belangrijk?
    Je openingstijden, een juiste prijslijst, je contactgegevens en jouw social media kanalen.
  2. Zorg dat de consument weet dat jij een EXPERT bent! Waarom zou de consument juist jouw salon moeten kiezen? Waarom moet er bij jou nèt wat meer betaald worden of minder? Maak het duidelijk, geef waarde en kwaliteit aan de consument en hij doet nog makkelijker z’n portemonnee open!
  3. Heb je een website die niet meer zo mooi is? Maak er dan één pagina van! Zorg dat de juiste informatie erop te vinden is, en zorg ook dat jouw social media kanalen er op staan!
  4. Maak je gebruik van social media? Het is belangrijk dat je wel (regelmatig) iets post! Je kan je voorstellen dat als een klant bijvoorbeeld op jouw Facebook pagina beland en ziet dat de laatste post van 5 maanden geleden was, dat hij snel door klikt naar een andere salon die meer actief is! Heb je hulp nodig bij het makkelijk kunnen bijhouden van je Social Media kanalen? Binnenkort kun je meer waardevolle tips en tricks van ons verwachten en zelfs nog een voorbeeld ‘social media’ schema die je zelf kunt bewerken voor jouw salon.
  5. Weet je wat de wensen zijn van consumenten bij jou in de buurt? Dat je expert bent in bijvoorbeeld omvormen, wilt niet zeggen dat de salon vaak vol zit met klanten voor die behandeling. Wat als niemand een permanentje wilt? Hoe meer je weet van jouw (potentiële) klanten, hoe meer je daar op kan inspelen! Wij bieden inzicht in jouw omgeving! Wil je weten hoe? Log in en klik op de link ‘Inzichten
Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden om de volgende klant te kunnen triggeren om juist bij jou binnen te lopen zoals social media marketing campagnes, zorgen dat de SEO1 op jouw website is geoptimaliseerd, beginnen met SEA2, een nieuwe website (laten) maken, of advertenties kopen in de lokale krant, maar wij willen juist dat jij zelf op een makkelijke en betaalbare manier kleine en zelfs grotere dingen aan zou kunnen passen die gelijk een groot verschil kunnen maken.
De bovenste 3 tips zijn tips die minimaal goed moeten zijn om jouw salon online te presenteren!

Uit ons onderzoek blijkt dat 74% van de ondervraagde consumenten open staan voor ervaringen bij nieuwe kappers en geen vaste kapper heeft!

Komen ze bij u langs?
Mocht u vragen hebben, laat ons graag weten!

1Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren (techniek, content, autoriteit) om het bezoek naar de (mobiele) website of app op relevante zoekwoorden (keywords of trefwoorden) vanuit zoekmachines te verhogen.

 

2Zoekmachine-adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker).